TEDx Antwerp
Identiteit Creative Direction

Dit jaar maakten we deel uit van de organisatie van TEDxAntwerp 2018. We namen de rol op als creatieve richting voor het beheer van het grafisch ontwerp en sociale media. We starten ons ontwerpproces altijd door het onderwerp te onderzoeken, in dit geval TEDxAntwerpen. Antwerpen heeft een zeer rijke geschiedenis en met 2018 als het barokjaar was het logisch om dit als uitgangspunt te hebben. De 17e eeuw in Antwerpen was een verbazingwekkend tijdperk van kunst en technologie. We merkten hoe Antwerpen in die tijd net was als de TED-gemeenschap. Beide gemeenschappen waren / zijn gevuld met grote geesten uit alle disciplines. Daarom hebben we ervoor gekozen om vier geweldige mensen in Barok Antwerpen te markeren die uitzonderlijk waren in hun vakgebied. Door hun afbeelding in een geometrisch kruis te plaatsen om naar de 'x' te verwijzen, werden ze onderdeel van de TED-gemeenschap. Dit kruis werd het centrum van de branding, wat leidde tot patronen voor de banners, animaties om de sprekers aan te kondigen en een videomapping op het podium.

Motion Design: Remy M. Ndow
Event Photography: Ludovica & Sluytertijd